FOOD DIARY: #2

11-12-1 Ontbijt

Deze Food Diary zou eigenlijk maandag online komen, maar helaas lukte dat niet door drukte in het weekend en maandag een drukke dag op stage, want was bezig met alle voorbereidingen voor de Kerstartikelen. Ik heb er weer een week op zitten, mijn tweede week van mijn BodieBoost-challenge. Dankzij Marciëlla had ik een goede week, zelfs in het weekend. Benieuwd?

Maandag 9 december
Ontbijt: Chocomel + Bak druiven. Begon aan het begin van de week niet heel goed. Ik had ‘s ochtends geen tijd om thuis te ontbijten, daarom haalde ik bij de AH chocomel en een bak druiven en dat ontbeet ik op stage.

Tussendoortje: Cashewnoten + Hero Druif & Citroen water. Met tussendoortjes gaat het eigenlijk altijd goed. Ik heb standaard een zak cashewnoten in mijn tas zitten. Die Druif & Citroen water, daar neem ik elke dag een fles van mee naar stage. Er zit 900 ml in en zo weet ik dat ik in ieder geval iets drink, want anders drink ik niks.

Lunch: Croissant + Kaas + Hero Druif & Citroen water. Een croissant is natuurlijk niet de meest gezonde keus, maar is niet verboden. Ik eet ze eigenlijk amper, daarom genoot ik er extra van.

Diner: Tosti (brood + kaas + gekookte eieren + bacon) + Sla + Paprika + Dressing + Thee. Er kwamen rond half 8 mensen bezoek, ik kwam om half 7 thuis. We kookten niet, omdat daar niet genoeg tijd voor was. Dus at ik brood voor het avondeten, maar met sla als groenten.

9-12-1 Diner

Het was maandag niet de beste dag die ik kon hebben, maar op zich ging het ook niet heel erg slecht. Natuurlijk is chocomel en druiven niet het meest voedzame ontbijt wat je kunt eten ‘s ochtends, maar het blijft voor mij beter dan niks. De tussendoortjes gaan eigenlijk altijd wel goed en het drinken was maandag iets te weinig.

Dinsdag 10 december
Ontbijt: Crackertjes + Vifit. Weer geen tijd om ‘s ochtends thuis te ontbijt. Daarom nam ik een pakje crackertjes mee en die at ik onderweg naar stage op. Op Zuid haalde ik bij AH to go een pak vifit en die dronk ik op stage op. Weer niet het meest gezonde ontbijt, maar ik vind het persoonlijk ook niet super slecht.

Tussendoortje: Cashewnoten + Hero Druif & Citroen water.

10-12-1 Drinken

Lunch: Brood + Kaas + Hero Druif & Citroen water. Gewoon een normale lunch, niks speciaals, maar wel lekker. Als je het maar niet te vaak eet.

Tussendoortje: Appel.

Diner: Doperwten + Hacheevlees + Aardappelen + Ketchup + Water. We aten hachee met doperwten. Het eten was al klaar toen ik thuis kwam. Heerlijk als je thuis komt en de lekkere geur van het avond eten hangt in huis. Dan krijg ik meteen honger en kan ik gelijk aanvallen. Het vlees was wat zout, daarom deed ik er een beetje ketchup bij.

10-12-2 Diner

Toetje: Thee.

Dinsdag ging al beter dan maandag. Het ontbijt was nog steeds niet helemaal wat het zou moeten zijn, maar de rest van de dag ging eigenlijk gewoon goed. Ook het drinken ging beter, ik zat bijna op de 2 liter.

Woensdag 11 december
Ontbijt: Yoghurt met cornflakes + Druiven + Thee. Woensdag werkte ik thuis, omdat ik ‘s ochtends naar de tandarts moest. Daar moest ik om 11 uur zijn en daarom at ik mijn tussendoortje bij mijn ontbijt. Het was eindelijk weer eens een goed ontbijt. Heerlijk uitgebreid ontbijten, daar word ik blij van. Vooral als ik er een grote kop thee bij kan drinken.

11-12-1 Ontbijt 11-12-2 Ontbijt

Lunch: Italiaanse bol + Kaas + Serranoham + Kaiserbroodje + Tonijnsalade (tonijn + mayonaise + appel + uitjes) + Sinaasappelsap + Thee. En een uitgebreide lunch. Geen simpele saaie boterham met kaas, maar luxe broodjes met luxe beleg. Weten jullie misschien een recept voor een gezondere versie van tonijnsalade?

11-12-3 Lunch

Diner: Nasi + Groenten + 3 Satéstokjes + Satésaus + Kroepoek + Komkommer + Water. We aten woensdagavond bij vrienden van mijn ouders. Ik vind dat vaak lastig, omdat ik niet precies weet wat er in zit en daarom niet helemaal goed weet welke families ik binnen kreeg, maar het eten was wel heel erg lekker.

11-12-4 Diner

Toetje: Yoghurt + Vla + Cranberries + Slagroom + Thee. Ik gok dat deze ingrediënten er in zaten. Het was een lekker in elkaar gezet toetje en deze ingrediënten herkende ik erin terug. Alleen de slagroom was niet echt gezond en daar heb ik dan ook een halve joker voor gerekend, ook al was het echt heel weinig slagroom. Better safe than sorry right?

11-12-5 Toetje

Woensdag was voor mij eigenlijk best een goede dag. Ik ontbeet en lunchte uitgebreid en dat kan jammer genoeg echt alleen als ik thuis ben. En woensdagavond zette ik een halve joker in voor het toetje.

Donderdag 12 december
Ontbijt: Yoghurt + Chai Tea Latte van Starbucks. Het liefst ga ik elke dag naar Starbucks voor een Chai Tea, maar dat slaat echt nergens op. Niet goed voor mij en mijn portemonnee. Maar het mezelf helemaal ontzeggen, vind ik dan weer nergens opslaan. Af en toe drink ik het dus en dan geniet ik er echt van. Zeker donderdag, want ik ging er lekker rustig voor zitten.

Tussendoortje: Cashewnoten + Hero Druif & Citroen water.

Lunch: Italiaanse bol + Kaas + Water. Er was van de dag ervoor nog een Italiaanse bol over en die nam ik donderdag mee naar stage voor de lunch.

12-12-1 Lunch

Tussendoortje: Appel + Water.

Diner: Doperwten + Aardappels + Hacheevlees + Kipkrokant. We aten de restjes van dinsdag, want we hadden nog wat over. Het hacheevlees was heel weinig en daarom deelden we 2 Kipkrokant schnitzels met zijn vieren. Bij elkaar was het een portie vlees.

12-12-2 Diner

Donderdag vond ik eigenlijk ook best wel een goede dag. Met drinken ook, zat weer bijna op de 2 liter, ik zat er maar 300 ml naast.

Vrijdag 13 december
Ontbijt: Yoghurt + Cornflakes + Thee. Weer een uitgebreid ontbijt, ben daar echt trots op. Op vrijdag gaat het namelijk altijd al mis.

Tussendoortje: Cashewnoten + Thee.

Lunch: Triangel + Taugé + Saus + Kip + Yoghurt/Aardbei-smoothie. Ik at een panini bij de La Place in het centrum. Het was erg lekker, wel jammer dat ik me een uurtje daarna echt niet lekker voelde: misselijk en buikpijn. Er was waarschijnlijk iets niet helemaal goed met de lunch, maar gelukkig ging het de volgende dag al een stuk beter en kregen we van La Place een bon om een keer gratis te komen lunchen, dat noem ik goede service. Door de misselijkheid heb ik alleen niks gegeten voor het avondeten.

Toetje: Tonijnsalade (kant-en-klaar) + Thee. ‘s Avonds laat ging het al wat beter en had ik honger omdat ik dus niet had kunnen eten. Om in ieder geval iets in mijn maag te krijgen, ik wilde niks met koolhydraten, nam ik twee eetlepels tonijnsalade, maar daarna kon ik eigenlijk niet meer.

Vrijdag ging dus eigenlijk super goed, totdat ik misselijk werd. Wel jammer dat ik daardoor niet kon dineren, maar het zij zo.

Zaterdag 14 december
Ontbijt: Yoghurt + Thee. Zie je dat? Ik heb op zaterdag gewoon ontbeten! Applausje voor mij.

14-12-1 Ontbijt

Tussendoortje: Cashewnoten + Thee.

Lunch: Tosti (brood + kaas + serranoham) + Sinaasappelsap.

14-12-2 Lunch

Diner: Stokbrood + Basilicumdip + Bucatini (Bucatini is een soort dikke spaghetti, het grappige is dat er een gaatje in zit, hij is hol en dus niet dicht zoals normale spaghetti) + Guanciale (speciale Italiaanse spek) + Uien + Tomatensaus + Basilicum + Pecorino Kaas + Tiramisu + Water. We gingen uit eten bij de Italiaan en deze keer koos ik voor iets wat ik eigenlijk nog nooit gegeten en het was verrassend lekker. Oja en heb me ingecalculeerde joker ingezet!

14-12-3 Toetje

Toetje: Thee.

Hier begon eigenlijk het moeilijkste deel van mijn week, dit was een ware challenge. Normaal gaat het weekend namelijk helemaal mis, omdat ik dan niet ontbijt en omdat we vaak buiten de deur eten. Toch ging het me deze keer super goed af. Het begon al goed met ontbijten en tussendoortje en lunch. ‘s Avonds uit eten, ook dat vond ik moeilijk, omdat ik dan heel snel te veel eet en altijd, maar dan ook echt altijd, frisdrank drink. Maar deze keer is dat gewoon goed gegaan. Niet te veel gegeten en alleen maar aan de water gezeten. Drinken gaat in het weekend trouwens ook altijd slecht, maar dit weekend kookte ik veel water tegelijk en nam ik de waterkoker mee naar boven samen met mijn theekop, waar ik 4 koppen van 400 ml uit kan halen. Zo heb ik voor de middag afgelopen is al 1,2 liter drinken op. Daardoor had ik zaterdag zelfs meer dan 2 liter gedronken!

Zondag 15 december
Ontbijt: Yoghurt + Thee. Ik ontbeet weer. Ik wachtte dus niet pas tot de lunch om te eten, wat ik normaal op zondag wel doe.

Lunch: Brood + Gebakken ei + Kaas + Bacon + Thee + Sinaasappelsap. Zondag lunchen we altijd met het hele gezin aan de tafel en gebakken ei is eigenlijk een standaard. Normaal ga ik eigenlijk voor twee gebakken eieren met lekker veel plakjes bacon, maar deze zondag ging ik voor 1 gebakken ei en 2 bescheiden plakjes bacon. Ik ga het mezelf niet ontzeggen, want dat werkt alleen maar averechts, maar ik kan er wel gewoon minder van eten.

Diner: Rijst + Kip + Spitskool. Zondag aten we bij mijn oma. Dan ligt er altijd veel rijst op het bord en weinig groenten, als je het vergelijkt met hoe we hier doordeweeks eten. Het was wel lekker om eens ‘Surinaams’ te eten, het is natuurlijk geen Surinaams gerecht ofzo, maar het is gewoon op een Surinaamse manier klaar gemaakt.

Toetje: Zakje Chips + Thee met honing. Ik zette nog een joker in op zondagavond. Daardoor had ik een joker teveel op deze week, maar ik voel me daar niet schuldig over en heb gewoon genoten van de chips. Ik drink normaal eigenlijk geen honing in mijn thee, maar wel als het gewone thee is en dat was dit ook.

15-12-1 Chips

Ik ben persoonlijk gewoon tevreden met mijn week en zeer trots op mezelf voor dit weekend. Dit weekend ging zoveel malen beter dan vorig weekend en eigenlijk elk weekend. Ook in de cm’s zie ik verschil, dus ik ben goed bezig. Jammer dat ik deze week niet ben gaan sporten, maar daar ga ik aankomende week verandering inbrengen. Ik heb ingepland om vandaag na stage even de sportschool in te duiken en ook vrijdag wil ik even gaan zweten in de sportschool. Of dat is gelukt, lezen jullie volgende week!

Hoe is het deze week bij jullie gegaan?

LOVE ♥

Comments

  1. Ik heb wel een receptje voor redelijk gezonde tonijnsalade! Ik probeer ook zo gezond mogelijk te eten, ik doe Weight Watchers sinds een paar weken!
    http://mangomonaco.blogspot.nl/2013/06/food-tuna-wraps.html

    Toch altijd wel leuk om een fooddiary te lezen, misschien moet ik er ook eens een gaan maken haha..
    Claudia – Mango&Monaco onlangs geplaatst..ZALMTARTAARMy Profile

  2. Amy says:

    Mmm alles ziet er zo lekker uit! Misschien moet ik ook maar eens een food diary gaan bijhouden, weet ik tenminste wat ik allemaal naar binnen werk op een week tijd.

  3. ik krijg spontaan honger van die foto`s van je :D je gaat super. hier een afgelopen week bagger gegaan maar deze week gaat het al iets beter!
    xx_Patries_xx onlangs geplaatst..Interesses/hobby`s die veranderen?My Profile

    • Michelle says:

      Bij mij begon deze week eigelijk niet zo goed, of nou ja, het gaat nog steeds niet helemaal. Ik weet niet waarom. Goed dat het deze week beter met je gaat!

  4. Rosie says:

    Hmm wat een lekkere foodfoto’s allemaal en wat knap dat je zo gezond eet! Ik vind echt dat je súper gezond eet hoor haha! Ik ga zelf in januari ook aan de slag met gezonder eten, aangezien ik in juni ga trouwen wil ik er graag nog een paar kilo’s af, want ik wil echt SHINEN in mijn trouwjurk hihi!

    Veel liefs XX

    • Michelle says:

      Thanks, ja het gaat op zich wel goed. Ik zie het ook aan kleding en aan de centimeters. Wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd! Juni, hopelijk lekker zonnig

join the conversation

*

CommentLuv badge